Így csillapítsd le az aktív elmét Így csillapítsd le az aktív elmét Full view

Így csillapítsd le az aktív elmét

A cikk első részében introvertáltság, extrovertáltság és az aktív elmékről beszéltünk, nézzük meg most, hogy miképp csillapíthatjuk le a túlságosan aktív elmét.

1. Szabadulj meg a kacatoktól

A legegyszerűbb módszer, ha megszabadulsz a kacatoktól. Mik képezik a gondolataid nagy részét? Pénzzel vagy épp a gazdasági helyzettel kapcsolatosak? Talán itt az ideje, hogy munkahelyet váltsál, esetleg megtaláld álmaid munkáját? A legegyszerűbben úgy tudod kideríteni, mi az, amit a legszívesebben csinálnál, ha felteszed magadnak a következő kérdést: „Ha nem létezne pénz, mihez kezdenék az életemmel?” Először biztos utaznál meg szórakoznál, de egy idő után csak elkezdenéd azt csinálni, amit tényleg szeretsz. Már most nekifoghatsz ennek a mindennapi munkád mellett. Legrosszabb esetben annyi történik, hogy olyasmit csináltál, ami szeretsz és ezáltal sikerült megszabadulnod néhány kacattól a fejedben. A legjobb esetben pedig megtalálod a módját, hogyan teremts belőle jövedelmet, ezáltal megszabadulva a mostani munkádtól, amit talán nem kedvelsz annyira.

2. Ne nézz tévét
Olvass!
Olvass!

A televízió testesíti meg az agykontroll egyik legnagyobb formáját és egyben jelentős szerepe van abban, hogyan gondolkozunk és észleljük a világot. Az Egyesült Államokban az összes média forrás (tv, rádió, újságok, magazinok, …) 6 céghez tartozik, melyekben mind van egy közös pont… A többit a képzeledre bízom.

Lehetséges, hogy létezik egy „programfüzet” az adások szervezésével kapcsolatban? Gondolkodj, tégy fel magadnak kérdéseket, és keresd a válaszokat!

Ahogyan gondolkodsz arról, aki vagy, mit kéne, hogy viseljél, milyen zenét kéne hallgass, vagy akár mit kéne egyél és igyál, nagy mértékben befolyásolva van a média által. Ha továbbra is nézed a tévét, hajlamos leszel továbbra is elhinni a hamis valóságot, aminek köszönhetően az agyad folyamatosan ítélkezni és összehasonlítani fog, vagy akár a különbségekre fog figyelni, minek következtében este nem fogsz tudni nyugodtan elaludni. És ha sikerült is elaludni, az agyad továbbra is ezeket a gondolatokat fogja előhozni. Amint megtanulod, hogyan tisztítsd meg az agyad a fölösleges gondolatoktól észre fogod venni, hogy az álmaid már nem félelemre alapulnak, és néha talán még a jövőt is megmutatják.

3. Meditálj

Az egyik leggyakoribb kifogás, amit az emberek felhoznak annak mentségére, hogy miért nem meditálnak, az időhiány.

Meditálj!
Meditálj!

A Bureau of Labor Statistics szerint „a tévénézés egy a leggyakrabban használt kikapcsolódási lehetőségek közül, mely átlagosan 2.8 órát tart egy 15 éves (vagy annál idősebb) ember számára. Emellett a szocializálódás (barátokkal való találkozás vagy egy előadáson való részvétel) a második helyen áll a kikapcsolódási listán, átlagosan ¾ órát véve igénybe.”
A fenti statisztikai megállapítás szerint az emberek szívesebben veszik, ha egy tv által vannak „programálva”, minthogy azt az időt arra fordítsák, hogy barátokkal vagy szomszédokkal találkozzanak. Ugyanakkor a fenti kijelentés szerint, az emberek szó szerint jobbnak tartják azt, ha be vannak táblázva, ahelyett hogy azt az időt konstruktívan használják, pl. meditálásra.

Egy másik kifogás, amiért az emberek nem meditálnak az, hogy az agyuk túlságosan teli van gondolatokkal, és nehéz lecsendesíteni ezeket.

A meditációnak rengeteg formája van. Ebből kiindulva egy egyén annyi fajtát kéne megpróbáljon, amennyit csak lehet, hogy megtalálja a neki megfelelőt, amivel sikerül lecsendesítenie az elméjét és ezáltal megtalálni a „belső békét”.

A meditáció, amit én ajánlok a túlságosan aktív aggyal rendelkezőknek a „Nyitott Szem Meditáció”, mely alatt 2 tárgyat megközelítőleg 1.8 méterre helyezel el magadtól és egymástól is. Miközben próbálsz a tárgyakra koncentrálni az agyad képtelen lesz más gondolatokra figyelni. Még azt is ajánlom, hogy több, mint 5 percig próbáld meg a gyakorlatot végezni, ugyanis sokan nagyon hamar feladják.

4. Szabadulj meg az egótól

Sokan úgy élik le az életüket, hogy nem tudják kik is ők valójában, miközben annak tettetik magukat, amit a közösség elvár. Az ebből adódó irracionális gondolatok mind a médiának köszönhetőek. Amint elfogadjuk azt a gondolatot, hogy spirituális lények vagyunk és a testünk csak egy burok, hamar ráébredünk arra, hogy mindenkivel kapcsolatban állunk.

Egy jó módszer arra, hogy az egót félretegyük, ha mások fele empatikusak vagyunk, megpróbálva elképzelni, mit is érezhet a másik.

Az empátia segítségével ráébredsz arra, hogy az egó mennyire próbál különválasztani minket ahelyett, hogy a kollektív tudatosság részesei legyünk. Példának vehetjük az embertelen körülményeket, az éhínséget és éhezés problémáját a harmadik világ országaiban. Sokan úgy gondolkoznak, hogy „ha engem nem érint, akkor nem létezik a probléma”. Mi lenne, ha Te lennél az, aki éhezik? Szeretnéd, ha mások tudnának a problémáról vagy jobban szeretnéd, ha az emberek azt mondanák magukban, hogy „engem nem érint a probléma, tehát nem létezik”. Az igazság az, hogy mindenki részese ennek. Ha egy ember szenved, akkor mindenki szenved.

5. A tested a templomod

Az étrendek, melyek magas cukor és koffein tartalommal rendelkeznek, befolyásolják a gondolkozási folyamatokat. A fluorral teli víz be lett bizonyítva, hogy elmeszesíti a tobozmirigyet (a 3. szemed). A GMO ételek bizonyítottan daganatokat képeznek laboratóriumi patkányokban. A túl sok alkohol általában megnöveszt minden problémát, amin rágódsz. Ezért próbáld meg elkerülni a túlzott alkohol fogyasztást, ha az agyad túlzottan aktív. Na meg amúgy is. Kerüld az élénkítőszereket.

Tudatosan étkezz és igyál, mert mindennek hatása van az energiaszintedre, ezáltal befolyásolva, hogyan és min gondolkozol.

De leginkább figyelj a tested jelzéseire. Ha gyomorégést tapasztalsz, próbálj meg magas bázikus tartalommal rendelkező ételt enni ahelyett, hogy bevegyél egy savtabletát. Ha a szabadnapodon fáradt vagy, szundíts egyet, mindegy hány óra van. A szervezeted mindig jelzi, ha felborult az egyensúly, úgyhogy hallgass rá.

Sportolj!
Sportolj!
6. Sportolj!

Azt mondják ép testben ép lélek. Szóval, ha fizikailag képes vagy rá, találj módot, hogy egy kis mozgást iktass be a mindennapjaidba.

7. Szabadulj meg az idő fogalmától

A szabadnapjaidon próbálj „megszabadulni” az időtől. Ez a fogalom bezár minket a munkás hétbe, úgyhogy amikor szabad vagy, ne nézd a telefonodat vagy a tévét (a tvben minden időre van beosztva), egyszerűen csak csinálj dolgokat. Próbálj meg időkorlátok nélkül dolgozni ezeken a napokon.

Azáltal, hogy megszabadulsz az idő fogalmától, egyben kilépsz a mátrixból is, mely a rendszer szolgáivá tesz – ezáltal eggyel kevesebb dolgon fog az agyad rágódni.

Legközelebb, amikor egy hét szabadságod van, próbálj meg a tested jelzéseire figyelni. Ha úgy érzed, hogy délután 3-kor jólesne egy kis pihenő, tedd azt. Ülj fenn addig, míg jólesik, és akkor feküdj le, mikor a szervezeted jelzi, hogy itt az ideje. Észre fogod venni, hogy sokkal könnyebben fogsz elaludni, és jobban is pihensz, mikor a testedre hallgatsz.

8. Szórakozz

Csinálj olyasmit, amit szeretsz. Hagyd, hogy az agyad olyasmire fókuszoljon, ami szórakoztató, ahelyett, hogy olyasmiken rágódj, amit nem tudsz megváltoztatni. Meglátod, hogy a gondolataid drasztikusan meg fognak változni, amikor olyasmit csinálsz, amit szeretsz.

9. Ne akarj mindent ellenőrzés alatt tartani

Sok embernek nagyon fontos, hogy az élete minden területén ura maradjon a dolgoknak. Ezeknek az embereknek nagyon nehéz kiengedni a kontrollt a kezeik közül, mert úgy érezhetik, hogy ha nincs ellenőrzésük a körülmények felett, akkor saját maguk felett sincs kontrolljuk. De ez nem igaz. Események jönnek és mennek, függetlenül attól, hogy ellenőrzésed alá tudod vonni vagy sem. A legfontosabb dolog az, hogy a saját tetteidért vállald a felelősséget. Hogy ha megpróbálsz másokat kontrollálni, csak több aggodalmat viszel az életedbe, ezáltal túlkomplikálod az életedet.

10. Vezess (álom)naplót

Egy módszer arra, hogy megszabadulj a gondolatok sokaságától, ha leírod őket egy naplóba vagy akár egy álomnaplóba. Azzal, hogy kiírod magadból, egyben megszabadulsz a kacatoktól a fejedben.

11. Élj a mában

Egy túlságosan aktív agy örökösen a múltban vagy a jövőben él. Amint elkezdesz a mában élni, el tudod engedni azokat a dolgokat, melyeket nem tudsz kontrollálni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rögtön elfelejted, mi történt, vagy épp, hogy mi fog történni. Egyszerűen csak elfogadod, hogy ami megtörtént, azon nem lehet változtatni, ami pedig jönni fog, még nem következett be – miért gondolkoznál akkor ezeken a dolgokon?

12. Kapcsolódj a természettel
Kapcsolódj a természettel!
Kapcsolódj a természettel!

Találj időt arra, hogy a természetbe menj, legyen az egy hosszú séta az erdőben, vagy épp a tengerparton, vagy ahol megtalálod a belső békédet. Miközben a természetben vagy, ne a mindennapok járjanak a fejedben, hanem próbáld meg a természet nyújtotta szépségeket felfedezni. Hallgasd a szelet, vagy akár a patak csörgedezését.

Egyensúly

Egy túlzottan aktív agy az egyensúlytalanság jele. Helyre lehet állítani az egyensúlyt, de ahhoz el kell fogadni a mondást, mely szerint „ahogy belül, úgy kívül is”. Ha a szervezetnek pihenésre van szüksége, ugyanúgy van az agynak is szüksége erre. Ha az agyad folyamatosan eseményeket, lehetséges helyzeteket vagy történéseket elemez, ellen fog állni az alvásnak, annak ellenére, hogy a tested jelez, aludni kéne. Ezért nagyon fontos, hogy figyelj a testedre.

Ha megszabadulsz a fölösleges dolgoktól az agyadban, legrosszabb esetben rájössz, hogy esetleg még mindig túlzottan aktív az agyad, de ekkor már pozitív irányba használod ezt fel, anélkül, hogy másokat kelljen, hogy kontrollálj. Emellett az intuíciód megnő, könnyebben fogsz elaludni, és az álmaid sokkal többet fognak neked mondani, mint eddig.

Fordította: Szabó Réka
Forrás: themindunleashed.org

Leave a comment