• Home  /
  • Egészség   /
  • Top 6 lúgosító étel, amiket fogyassz a kirobbanó egészségért
Top 6 lúgosító étel, amiket fogyassz a kirobbanó egészségért Top 6 lúgosító étel, amiket fogyassz a kirobbanó egészségért Full view

Top 6 lúgosító étel, amiket fogyassz a kirobbanó egészségért

Sajnos az átlagember jellegzetes étrendje savképző és toxikus ételek tömegéből áll, például finomított gabonából, cukorból, mesterséges ízesítőkből, pasztörizált levekből, bő zsiradékban sült ételekből, húsból, tejtermékekből, és így tovább. Ha ezeket kombináljuk alváshiánnyal, stresszes életmóddal és különböző gyógyszerek fogyasztásával, nem csoda, ha ijesztő mértékben diagnosztizálják az embereket mindenféle betegségekkel.

Nagyon fontos, hogy megfelelő pH egyensúlyt tartsunk fent. A természetben előforduló táplálékok tartalmaznak mind savakat, mind lúgokat képző összetevőket, a Tudatos Élet Központja (Conscious Living Center) szerint a kívánt egyensúlyt az elfogyasztott ételek direkt hatásával el lehet érni, vagy meg is lehet gátolni. Ha túl sok savas ételt eszünk, az súlyos egészségügyi problémákat eredményezhet, úgy, mint az „acidózis”, ami a cukorbetegeknél egy elég gyakori állapot. Ha az enyhén lúgos állapot fenntartásához tápanyagok szükségesek, akkor a testünk a saját raktáraiból, a csontokból vagy az éltető szövetekből pótolja azt. Ezeket a károsodásokat képes saját maga kijavítani és méregteleníteni a szervezetet a nehéz fémektől.

Ismételten kihangsúlyozom, az alapvető cél az egyensúly. Bár fontos fenntartani az enyhén lúgos állapotot, túl sokat enni vagy elsődlegesen csak lúgos ételeket fogyasztani szintén komplikációkat okozna, bár az esélye, hogy ez bekövetkezik, valószínűleg sokkal kisebb, mint hogy a szervezet elsavasodik. Itt a top 6 lúgos étel, amit jól teszel, ha belekeversz az étrendedbe:

Top 6 lúgosító étel1. Citrom

A legtöbb ember azt feltételezi, hogy a citrom talán a savanyú íze, vagy a citromsav miatt egy savas gyümölcs, de valójában a citrom pH-ja 9-es. igazából. A citrom vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban és elektrolitekben is gazdag, emésztés után pedig lúgos salakot termel. Tegyél citromot a napközben elfogyasztott vizedbe, vagy locsolod meg a salátádat egy kis citromlével.

2. Alma

Az alma pH szintje 8-as és különböző ásványi anyagokat, vitaminok és fitokémiai vegyületek találhatóak meg benne, amelyek segítik a szervezet, és az immunrendszer optimális működését. Az alma enzimeket is tartalmaz, amelyek a szervezet természetes hormonális egyensúlyának fenntartásában vesznek részt. Az almát fogyaszd nyersen, süteményekben, vagy pitében.

Top 6 lúgosító étel3. Gyökérzöldségek

A gyökérzöldségek extrém magas ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, igazából mégsem juttatsz be belőlük eleget. Cékla, sárgarépa, fehérrépa – rengetegféle gyökérzöldség van. Párolhatod, megsütheted, vagy akár nyersen is fogyaszthatod őket, salátaként elropogtatva.

4. Lucerna csíra

A lucerna csíra egy bámulatos tápanyagforrás. Kiválóan lúgosít, és létfontosságú vitaminok, ásványi anyagok tömkelegét tartalmazza. A lucernacsírát könnyen és gazdaságosan tudod csíráztatni otthonodban, amelyek így egész évben kéznél vannak.

5. Leveles zöldségek

A leveles zöldségek közé tartozik a kelkáposzta, a svájci mángold, a leveles kel és a spenót – ez utóbbi minden bizonnyal a legjobb választás. A spenót nagyon gazdag K-vitaminban, folsavban, egyéb vitaminokban, ásványi anyagokban, fitovegyületekben, antioxidánsokban és rostokban. Hozzáadhatod reggeli koktélodhoz, levesedhez, ragudhoz, vagy salátádhoz. Könnyedén megpárolhatod két másik lúgos összetevővel: a fokhagymával és a citrommal is.

6. Görögdinnye

Top 6 lúgosító ételNemcsak, hogy nagyon lúgosító étel a görögdinnye a 9-es pH-jával, de még finom is. Kitűnő forrása a rostoknak, béta-karotinnak, C-vitaminnak és a likopinnak is. A görögdinnye 92%-ban vízből áll, nagyon jól csillapítja a szomjúságot. Ide kattintva elolvashatod a 10 legkárosabb összetevőt, melyet jobb, ha kihagysz az étrendedből, ide kattintva pedig az ízületi-, porc-, és csontproblémák megelőzéséről és természetes kúrálásukról olvashatsz.

Fordította: Wimmer Judit
Forrás: collective-evolution.com

Leave a comment