• Home  /
  • Egészség   /
  • Visszér: lelki okok, kezelési módok kívülről, belülről
Visszér: lelki okok, kezelési módok kívülről, belülről Visszér: lelki okok, kezelési módok kívülről, belülről Full view

Visszér: lelki okok, kezelési módok kívülről, belülről

Visszér: lelki okok, kezelési módok kívülről, belülről

Sokan úgy gondolják, hogy a visszér megjelenése genetikai okokra vezethető vissza, sokkal közelebb járunk azonban az igazsághoz, ha azt mondjuk: a hajlamot lehet örökölni, melyek a nem megfelelő lelki és fizikai körülmények hatására aktuális problémává válhatnak.

A visszér száműzéséhez célszerű több oldalról megközelítünk a problémát: fizikai oldalról az életmódunk, táplálkozásunk megreformálásával támogathatjuk a folyamatot; sport bevezetésével, külsőleg pedig gyógynövényekkel, természetes hatóanyagokat tartalmazó készítményekkel ápolhatjuk a problémás részeket. Ezek mellett természetesen elengedhetetlen a visszér lelki okaival is foglalkozzunk.

A visszér lelki oka

Visszér akkor alakul ki, amikor a vér csak „pang” az ereinkben, tehát életünkben is „pang”-unk, nem haladunk az utunkon, vagy nem úgy, és arra, ahogyan kellene. Jelentheti, hogy nem azt csináljuk az életben, ami előre visz és boldoggá tesz.

A láb ideális esetben az előrehaladást segíti, ami visszér esetén valamiért nem teljesen valósul meg: szimbolikusan jelentheti, hogy egy helyben topogunk, nem ott vagyunk, ahol lennünk kéne. A vér az életet, az élet örömét jelképezi, mely ilyenkor nem kering megfelelően, tehát ezzel kapcsolatos lelki konfliktust élünk át.

Kismamák körében gyakori a visszérprobléma, melynek okai a babavárással kapcsolatos félelmek közt keresendőek.

Ha ezeken az okokon elindulva sikerül saját életünkben felfedezünk a kiváltó okot, és közben változtatunk a táplálkozásunkon, életmódunkon, és külső, lábápoló segítségeket, valamint a sportot is segítségül hívjuk, akkor nem csak megelőzhetjük a visszér kialakulását, de sikerrel halványíthatjuk, orvosolhatjuk a már meglévő problémát is.

Fizikai háttér

A visszér-problémák kialakulásának fő oka a keringési szervek nem elégséges működése. Táplálkozásunk megváltoztatásával és a megfelelő táplálék-kiegészítők használatával csírájában elfojthatjuk e problémákat, és javíthatunk a már fennálló helyzeten is.

A táplálkozás

Top 6 lúgosító étel, amiket fogyassz a kirobbanó egészségértAmit tilos: zsíros, koleszterin dús ételek, húsfélék, túlsózott ételek. Kerüljük a feldolgozott élelmiszereket, cukrokat, fehérlisztet, preferáljuk inkább a nyers zöldségeket, gyümölcsöket. A magas K-vitamin tartalmú ételek, például a hajdina, kiwi, avokádó, spenót, brokkoli, saláta, káposzta, paradicsom, vagy a házi joghurt például kimondottan jót tesz az érfalaknak.

Ami ajánlott: sok folyadék, legalább napi 2-3 liter, mely természetesen nem lehet szénsavas ital, alkohol, valamint cukros és ízesített üdítő sem. Legideálisabb a tiszta víz. A keringés javítására és az érfalak megerősítésére ajánlott még az emelt dózisú C- és az E-vitamin bevitele.

Nagyon fontos, hogy omega zsírsavakban gazdag táplálék-kiegészítőket és Q10-et fogyasszunk – ez utóbbi belsőleg!  Ezek jótékony hatást fejtenek ki az érrendszerre és gyulladás-gátlók is.

Gyakorlati tanácsok visszérmegelőzés céljából:

  • A lábat soha ne tegyük keresztbe, hiszen ezzel megakadályozzuk a vér áramlását, és remekül megteremtjük a visszér kialakulásának feltételeit.
  • Ha sokat ülünk, állunk, vagy irodai munkát végzünk, akkor igyekezzünk legalább óránként felállni, hogy átmozgassuk a lábainkat. A legideálisabb az lenne, ha egész nap felpolcolva tudnánk tartani őket, mint a filmekben: a lényeg, hogy a boka feljebb legyen, mint a csípő. Így a vér nem pang a lábszárban.
  • Iktassunk be rendszeres sportot életünkbe.
  • Kerüljük a forró vízben ücsörgést, hiszen így tágulnak ereink, zuhanyozzunk inkább. Zuhanyzás végén alkalmazzuk a hideg-meleg váltott zuhanyt, mellyel csodákat lehet elérni. Váltsuk három-négyszer a hideg és a meleg vizet, és ügyeljünk rá, hogy mindig a hideggel fejezzük be!
  • Végezzük minden este az alábbi láb-gyakorlatot öt percig: hanyatt fekve a lábakat tartsuk merőlegesen, majd váltogassuk a pipa-spicc lábmozdulatokat. Lábkörzéseket is csinálhatunk, szintén ugyanebben a pózban.

Külsőleg

Visszér: lelki okok, kezelési módok kívülről, belülrőlA táplálkozás megreformálása mellett külsőleg is hatékonyan harcolhatunk a visszerek kialakulása ellen, valamint a már meglévő visszereket is látványosan halványíthatjuk.

Gyógynövények közül segít ebben az apróbojtorján, a vadgesztenye, a rozmaring és a körömvirág is. Jótékony hatású meg a goji, az orvosi somkóró és a csalán is. A korainder, a feketebors és a majoranna illóolajai izomlazító, regenerációt stimuláló hatásukkal támogatják a folyamatot.

Készíthetünk meleg borogatást: egy liter kellemesen meleg vízbe cseppentsünk 2 csepp gerániumolajat, 2 csepp citromolajat és 1 csepp rozmaringolajat, majd ezzel borogassuk lábunkat.

Olajkeverék: mandulaolaj, körömvirág, borókabogyó, cickafark, ciprus, extra levendula, kelet-indiai citromfű és mirtusz keverékét masszírozzuk a visszeres lábra napi kétszer. Serkenti a vérellátást, salaktalanít, megnyugtatja a lüktető lábat. Várandósok is használhatják.

Leave a comment